Klachten en meldingen OCMW

Voorwaarden

Deze procedure is van toepassing op het behandelen van klachten van alle mensen (en hun directe omgeving) die gebruik maken van de dienstverlening van het OCMW Turnhout.

Klachten zijn uitingen van ontevredenheid van een cliënt of van een vertegenwoordiger van de cliënt over het OCMW.

Dit kan o.a. gaan over:

  • De samenwerking tussen de cliënt en zijn maatschappelijk assistent
  • De dienstverlening die wordt aangeboden door het OCMW
  • Klachten over het OCMW als organisatie

Procedure

  • Een klacht over de werking van het OCMW dien je in per mail, per brief, telefonisch, via het klachtenformulier, of persoonlijk aan een medewerker van het OCMW of het onthaal.
  • Je klacht wordt meteen aan de juridisch adviseur (klachtenbehandelaar) bezorgd.
  • Indien nodig neemt zij contact met jou op per telefoon of e-mail.
  • De klachtenbehandelaar geeft binnen 30 dagen antwoord per brief of e-mail.
  • 1 Gegevens
  • 2 Overzicht
  • 3 Bevestiging