Aankomstverklaring aanvragen
Opgelet! Voor dit product is een afspraak noodzakelijk.
Een aankomstverklaring is een tijdelijk document voor niet EU burgers dat aantoont dat de burger zich heeft aangemeld bij de gemeente waar hij voor maximum drie maanden gaat verblijven.
Voorwaarden
- In het bezit zijn van een geldig paspoort.
- Eventueel een visum met binnenkomststempel of een verblijfsvergunning van een lidstaat van de EU.
Procedure
Bezorg ons eerst via mail een kopie van alle pagina's uit je paspoort waar iets op vermeld staat (identiteitsgegevens, stempels, visa) en uw adres in Turnhout . Mail dit naar vreemdelingen@turnhout.be.
Wij bereiden je aankomstverklaring voor op basis van die mail. Zodra wij je vraag behandeld hebben, laten we dit weten via mail en krijg je verdere instructies om een afspraak te maken en naar het stadskantoor te komen.
Nog iets onduidelijk? Bel ons op 014 44 33 33.
Meebrengen
Bij je afspraak op het stadskantoor breng je mee:
-
- Paspoort (eventueel met visum of EU-verblijfsvergunning)
- 1 pasfoto (maximum 6 maanden oud) die voldoen aan de ICAO normen
Bedrag
Gratis