Verlies of diefstal identiteitskaart

Opgelet! Voor dit product is een afspraak noodzakelijk.

Het is belangrijk dat je je identiteitskaart laat blokkeren bij verlies of diefstal. Je elektronische identiteitskaart bevat een aantal persoonlijke gegevens, zoals je adres, naam, elektronische handtekening, enz.

Procedure

Bij  verlies of diefstal van je identiteitskaart kun je dit melden bij de politie of op afspraak bij de dienst Burgerzaken.

Je kan ook telefonisch contact opnemen met docstop: 00800 2123 2123.
Je moet dan wel nog het attest van verlies gaan halen bij de politie of bij Burgerzaken.

Indien je niet over de Belgische nationaliteit beschikt moet je altijd eerst het attest van verlies gaan halen bij de politie.

Vanaf 1 juni 2018 wordt in geval van verlies of diefstal van een identiteitskaart of Kids-ID de kaart onmiddellijk geannuleerd.  
Om een nieuwe identiteitskaart aan te vragen maak je een afspraak bij dienst burgerzaken.
Je krijgt dan een attest dat je identiteitskaart voorlopig vervangt.

Terug naar boven

Meebrengen

Voor het aanvragen van een nieuwe identiteitskaart:

Tijdens de afspraak nemen we voor burgers vanaf 6 jaar kosteloos een recente kleurenpasfoto die voldoet een de ICAO-normen. U moet voor dit product zelf geen pasfoto meer meenemen.


/!\ Voor kinderen jonger dan 6 jaar nemen wij GEEN pasfoto. Voor hen moet er een recente pasfoto (max. 6 maanden oud) voorgelegd worden die voldoet aan de ICAO normen.

Terug naar boven

Bedrag

23,60 euro voor het aanvragen van een nieuwe identiteitskaart.

Terug naar boven